Ricola

«Sånn lager vi drops»


Slider

Ricola med nytt, norsk kommunikasjonskonsept.


For første gang har den sveitsiske dropsprodusenten skreddersydd et langsiktig kommunikasjonskonsept for det norske markedet.

 

Konseptet Sånn lager vi drops handler om å vise frem det bærekraftige jordbruket, den stolte dropsproduksjonen og de samfunnsnyttige sakene Ricola engasjerer seg i.

 

– Der konkurrentene skriker i sterke farger med nye kjemisk fremstilte smaker, kan Ricola med hånden på hjertet si at de er en av verdens mest miljøvennlige og innovative dropsprodusenter, sier Torill Sternell, ansvarlig for Ricola Norge.

Fremover skal Ricolas 75 år gamle historie og ideologi vises frem til en mer bevisst målgruppe.


– Vi så at Ricola har noen fine, solide verdier som også målgruppen bryr seg om. Vi tror det er i dette krysningspunktet vi kan engasjere med kommunikasjon som er sann og interessant, sier Martine Flatlie, kreatør i WAL.

 

– Og så må vi legge til at det er ekstra stas å få lage noe above the line for en så stor internasjonal aktør, fortsetter Flatlie.

Konseptet sparkes i gang med urtehager i boards.

Ricola_KF_5
Ricola_KF_2

>