WANTED

Kriminelt godt engasjement rundt kriminelt god is


Arrow
Arrow
Slider

I forbindelse med lanseringen av tre nye tilskudd til WANTED-serien iscenesatte Diplom-Is et innbrudd i sitt eget fryselager.


Dette var starten på en kampanje der målgruppen ble engasjert i jakten på å få tilbake utbyttet, med Snapchat som hovedkanal.


– Med denne kampanjen ønsket vi at målgruppen skulle engasjere seg enda mer i merkevaren. Konseptet traff midt i blinken, og vi har opplevd stort engasjement både på Snapchat og Facebook, sier markedssjef i Diplom-Is, Stine Marie Sjølie.

 

Gjennom Snapchat kunne man følge og delta i jakten på WANTED-nyhetene, og det ga målgruppen mulighet til å være i direkte kontakt med Diplom-Is.


I den tre uker lange kampanjeperioden ble det også laget seks Facebook-filmer som blant annet viste innbruddet hos Diplom-Is, kidnapping av produktsjef Helle Sørensen, og en spektakulær avslutningsjakt.

Kampanjen ble avsluttet med en vill biljakt hvor ransbilen endte på taket midt på Aker Brygge. Her fikk tusenvis av forbipasserende smake på utbyttet.


– Det har vært morsomt å lage en kampanje for en så konseptuell produktserie som åpner for mye gøy. Det har vært intensivt, korte tidsfrister og mye som har blitt produsert underveis, noe som krever mye av alle involverte. Men Diplom-Is, Mediacom og ikke minst Expect Films har vært særdeles fleksible og raske på ballen, sier kreatør Fredrik Bjørn.


Snapchat-kontoen til Diplom-Is økte fra ca. 500 til over 4.000 følgere, og daglig ble hundrevis av snaps besvart.


Over en halv million mennesker har sett samtlige filmer, noe som gir en gjennomførelse på 27 prosent, og totalt antall involveringer på kampanjepostene var på 80.000. Alle filmene kan sees på Diplom-Is sin Facebook-side.

5 Aker Brygge

<>